Slimme werkgever trekt sollicitanten aan

Categorieën: laatste nieuws

Slimme werkgever trekt sollicitanten aan

 

Alles draait om beleving! Dat geldt ook voor professionals die op zoek zijn naar een nieuwe job. En slimme werkgevers zijn de concurrentie te snel af door daarop in te spelen. Want we weten allemaal dat het vinden en houden van goed personeel in deze krappe markt niet makkelijk is. Voor werkgevers is Employer Branding daarbij een krachtig middel.

 

Employer wat? Branding! Eigenlijk wil het niet meer zeggen dan dat je jouw bedrijf laat zien. En dan hebben we het niet over je positionering in de markt richting jouw klanten. Nee, we bedoelen dat je potentiële nieuwe medewerkers laat zien voor wie ze kiezen. Sollicitanten, zeker de millenials, willen weten wat voor sfeer er bij jouw bedrijf heerst, in wat voor cultuur ze terecht komen, wie hun collega’s worden. Kortom, of jouw bedrijf past bij hen. En dat gaat verder dan een openstaande vacature posten op jouw social mediakanalen. Ze willen zien, horen en voelen bij wie ze solliciteren.

 

Weerbarstig

Employer branding draait dus om beleving. Het gaat allemaal om het bepalen en uitdragen van jouw werkgeversmerk. Wat maakt jouw bedrijf zo leuk en uniek om voor te werken? Wat doen jullie anders dan anderen? Waarom werken mensen graag bij jou en hoe kun je dat inzetten om jouw werkgeversmerk te versterken? Dat klinkt simpel, maar de praktijk is, als altijd, weerbarstig. Want vaak is iets voor jou en jouw medewerkers zo vanzelfsprekend, dat je over het hoofd ziet hoe effectief het zou kunnen zijn in jouw Employer Branding.

 

Echte mensen

Bij Employer Branding is het natuurlijk van het grootste belang dat je een reëel beeld laat zien. Zeg wat en hoe je dingen doet, en doe dat ook echt!  Zodat een sollicitant niet op het verkeerde been wordt gezet en na een paar maanden dienst teleurgesteld opnieuw gaat solliciteren. Jouw bestaande medewerkers zijn als het goed is de beste ambassadeurs voor jouw bedrijf, ze spelen dan ook een grote rol in de Employer Branding. Waarom zou je bijvoorbeeld acteurs inhuren voor een video, terwijl je een enthousiaste werknemer in dienst hebt die de werkplek kan laten zien? De mogelijkheden zijn eindeloos, het draait erom dat je jouw merk, met alle unieke elementen, op de juiste manier en op de juiste plekken uitdraagt.

 

LEF recruitment gelooft in Employer Branding. We geloven er zelfs zo hard in, dat we graag met je meedenken en zelfs willen investeren in jouw Employer Branding. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie!

Reageer

CAPTCHA ImageNieuwe codeSpeel de code af
Auteur
Joris Verhoeven
Publicatie datum
28-5-2019 10:00
Deel dit artikel
toggle Vragen? Chat met ons!STEL JE VRAAG
Consultant toggle
send

Sorry

Op dit moment is er niemand online. Laat je gegevens hier achter, dan nemen wij contact op.

Bedankt

Bedankt voor de informatie, we nemen snel contact met je op.
LEF Recruitment gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Close