Column Joris Verhoeven en Wendy Smits van LEF: Wie ben jij?

Categorieën: laatste nieuws
Onze bedrijfsfilmpjes werken als een tierelier. Niet gek. Je gaat toch ook niet solliciteren bij een bedrijf dat je alleen van naam en gevel kent? Nou, dat doen de (latent) werkzoekenden die onze regio rijk is ook niet. Ze willen het bedrijf van achter de schermen zien en de sfeer van binnen opsnuiven. Ze willen hun toekomstige werkplek eerst beter leren kennen alvorens ze echt reageren. Om de millennials en generatie Z te bereiken, móet je als ondernemer tegenwoordig meegaan in de beeldcultuur. Het maakt veel indruk als je voor de camera enthousiast over je bedrijf vertelt. Maar wij zouden geen LEF heten wanneer we niet een stap verder gaan met deze ‘employer branding’.

Koketteren
Employer branding. Je hebt er vast wel eens van gehoord. Maar wat is het nu eigenlijk? Het is jouw eigen werkgeversmerk. Wie ben jij als werkgever, welke boodschap draag je uit en wat is de sfeer en cultuur op de werkvloer? Bij employer branding zet je jouw werkgeversmerk krachtig neer. Jouw bedrijf wordt op een geloofwaardige manier gepresenteerd. Dus niet roepen dat het een dynamisch kantoor is terwijl de sfeer juist heel ingetogen en timide is. Of koketteren met de term ‘platte organisatie’ als de directiekamers geblindeerd zijn.

Pure zenuwen
Deelname van medewerkers leidt tot succesvollere bedrijfsfilmpjes. Zo weet een werkzoekende ook meteen wie straks zijn collega’s worden. De meest stoere en vlot gebekte medewerkers transformeren echter in verlegen en onhandige wezens zodra de camera loopt. Ze beginnen te giechelen en rennen het liefst keihard weg. Pure zenuwen, die na een paar minuten omslaan in een trots gevoel zodra ze hartstochtelijk over hun werk vertellen.

Flink in de kijker
Bedrijfsfilmpjes om nieuwe mensen te werven zijn hot. We zorgen niet alleen dat die supergaaf zijn, maar creëren ook links die een geweldige traffic genereren zodat jouw bedrijf flink in de kijker staat. Wat we van ondernemers vragen is om de juiste mensen te selecteren. Zij zijn tenslotte de ambassadeurs. Trakteer je toekomstige werknemers op een bedrijfsbeleving waar ze de komende tien jaar absoluut onderdeel van uit willen maken: wát je in beeld ook vertelt, geloof in wat je zegt. Want als jij dat doet, doen anderen dat ook.

Meer lezen over onze aanpak? Klik hier!

Reageer

CAPTCHA ImageNieuwe codeSpeel de code af
Auteur
www.regio-business.nl
Publicatie datum
8-11-2019 10:40
Deel dit artikel
toggle Vragen? Chat met ons!STEL JE VRAAG
Consultant toggle
send

Sorry

Op dit moment is er niemand online. Laat je gegevens hier achter, dan nemen wij contact op.

Bedankt

Bedankt voor de informatie, we nemen snel contact met je op.
LEF Recruitment gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Close