
Bij LEF maken we al een tijdje actief gebruik van het curriculum future (cf). Met dit selectiemiddel kun je praten over jouw ambities én dromen. Zo kunnen werkgevers en/of managers direct ontdekken wat een kandidaat in de toekomst voor een organisatie kan betekenen. Om het verleden niet meteen los te laten ontvangen onze werkgevers en/of managers bij een sollicitatie het curriculum future én een link naar het LinkedIn-profiel van een kandidaat. Omdat wij natuurlijk ook nieuwsgierig zijn wat onze relaties van deze ludieke werkwijze vinden vroegen wij aan onze recruiters wat zij als reactie krijgen op onze werkwijze. Nieuwsgierig? Lees dan snel verder!
Jeanne Vermeulen - Recruitment Specialist
Sinds enige tijd maken wij gebruiken van het curriculum future (cf), zowel richting kandidaten als richting opdrachtgevers. Ik merk dat onze opdrachtgever hier wisselend op reageren. De één vindt het heel lastig om het cv los te laten, terwijl de ander er heel enthousiast op reageert. Zo past natuurlijk bij iedere functie of organisatie een andere werkwijze en dat is in mijn ogen ook het geval bij het cf. Gaandeweg zal het cf het nieuwe normaal gaat worden.
Joost de Wijs - Recruitment Specialist
Stiekem is deze aanpassing in onze werkwijze best een grote. Zoals met iedere grote verandering is dit even wennen en kost het wat tijd. Desondanks merk ik dat het merendeel van onze klanten enthousiast is over deze nieuwe manier van werken, zeker in een markt die vraagt om flexibiliteit en een open benadering. Ik weet zeker dat deze nieuwe werkwijze leidt tot matches, die niet tot stand zouden zijn gekomen als we uitsluitend op het cv hadden gefocust. Des te meer van dit soort positieve voorbeelden, des te positiever verwacht ik dat deze nieuwe werkwijze zal worden ontvangen.
Linda den Teuling - Recruitment Manager
Voorstellen zonder cv. Het was even wennen, maar wellicht meer voor onszelf dan voor onze relaties. Vanaf het eerste moment krijgen we veel positieve reacties. Een goed LinkedIn profiel is namelijk vaak net zoveel zeggend als een cv en onze klanten merken dat ook. Met voorstellen zonder cv is het voor ons als recruiters extra belangrijk om de juiste vragen te stellen tijdens de intake, zodat we de profielschets zo goed mogelijk kunnen schrijven en de voorstelling aan de klant uiteindelijk zo compleet mogelijk kunnen doen. Zelden krijgen we dan ook de vraag of er toch een cv gestuurd kan worden
Over Demi
Als online marketeer bij LEF Recruitment & LEF Green is mijn belangrijkste missie het verbeteren van de vind- en zichtbaarheid. Dit doe ik door middel van ludieke campagnes én een verfrissende blik. Want wij matchen met LEF!